Lifelong Learning Programme

This project has been funded with support from the European Commission.
This material reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein

Also available in:

Databases

Homepage > Databases > Publications

Publications

back to the list

Document Typology: Research
Methodology addressed by the publication:Parents pedagogy
Title of document: Diario accademico L’ESPLORAZIONE DELLE GEOGRAFIE EMOZIONALI DELLE INTERAZIONI GENITORE-INSEGNANTE: UNA FIRMA PEDAGOGICA EMERGENTE
Name of author(s): Benjamin H. Dotger, Steven Harris, Michael Maher, Amber Hansel
Name of publisher: Teacher Educator, 2011, Vol. 46 Issue 3, p208-230
Language of the publication: English
Language of the review: Italian
Summary:
Questo articolo esplora le risposte emotive degli insegnanti pre-service durante i colloqui simulati genitore-insegnante. Gli autori prendono in esame il trasferimento di una pedagogia della formazione medica, in quanto è pratica diffusa all’interno della formazione degli insegnanti l’esame minuzioso dei tipi di risposte emozionali manifestate dagli stessi quando entrano in contatto con genitori “standard” in sei situazioni cliniche di conferenza.
I dati ottenuti indicano l'importanza di tale pedagogia nell'esporre gli insegnanti preservice a situazioni che prevedano il confronto col genitore / caregiver, alle comunicazioni professionali e al terreno emotivo della partecipazione scuola-famiglia.
Reviewer's comments on the document:
Importante nel campo della ricerca internazionale
Where to find it: Education Research Complete University of Turin Database http://web.ebscohost.com.offcampus.dam.unito.it/ehost/detail?sid=09f99978-2f18-4c96-9181-6d75049cfb96%40sessionmgr113&vid=1&hid=125&bdata=JnNpdGU9ZWhvc3QtbGl2ZQ%3d%3d#db=ehh&AN=62667248

back to the list