Lifelong Learning Programme

This project has been funded with support from the European Commission.
This material reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein

Also available in:

Databases

Homepage > Databases > Publications

Publications

back to the list

Document Typology: Research
Methodology addressed by the publication:International Classification of Functioning, Disability and Health
Title of document: La Checklist dell’ICF
Name of author(s): WHO
Name of publisher: WHO
Language of the publication: English
Language of the review: English
Summary:
Questa è una checklist delle principali categorie della Classificazione internazionale del funzionamento della disabilità e della salute (International Classification of Functioning, Disability and Health – ICF) dell’Organizzazione mondiale della sanità. La checklist ICF rappresenta uno strumento pratico per estrarre e riportare informazioni sul funzionamento e la disabilità di un individuo. Tale informazione può essere riassunta per casistica (ad esempio nella pratica clinica o nel lavoro sociale)
Reviewer's comments on the document:
La checklist dovrebbe essere usata con la versione integrale o ridotta dell’ICF, la cui pubblicazione è fissata per settembre 2001. Fino ad allora la versione finale del ICIDH-2 WHO 2001, versione integrale, servirà da documento di riferimento per la checklist dell’ICF. È necessario familiarizzare con la versione finale integrale del ICIDH-2, seguendo un breve programma didattico o un programma autodidatta.
Where to find it: http://www.who.int/classifications/icf/training/icfchecklist.pdf

back to the list