Lifelong Learning Programme

This project has been funded with support from the European Commission.
This material reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein

Also available in:

Databases

Homepage > Databases > Publications

Publications

back to the list

Document Typology: Research
Methodology addressed by the publication:Parents pedagogy
Title of document: Genitori in qualità di “educatori”: linguaggi dell’educazione, pedagogia e ruolo del genitore.
Name of author(s): Ramaekers Stefan, Suissa Judith
Name of publisher: Ethics & Education, Jul2011, Vol. 6 Issue 2, p197-212, 16p
Language of the publication: English
Language of the review: Italian
Summary:
In questo articolo viene esplorata la misura in cui i genitori dovrebbero essere “educatori” dei propri figli. Nel corso di tale esplorazione viene proposta una serie di esempi di queste procedure, modi di parlare e pensare. Vengono inoltre segnalati alcuni problemi e limitazioni importanti della nostra concezione del rapporto genitore-figlio e proposti alcuni suggerimenti per un modo alternativo di concepire questo rapporto
Reviewer's comments on the document:
Sebbene questo articolo non tratti di persone malate, si rivela importante dal punto di vista dell’aspetto psicologico legato alla relazione genitore-figlio.
Where to find it: Database: Education Research Complete http://web.ebscohost.com.offcampus.dam.unito.it/ehost/detail?sid=902a50fb-1616-48bc-b95d-b4db90052a30%40sessionmgr110&vid=1&hid=125&bdata=JnNpdGU9ZWhvc3QtbGl2ZQ%3d%3d#db=ehh&AN=67750638

back to the list